Dorpsvereniging Smilde is officieel opgericht op 22 oktober 2019. Voor deze datum zijn wij al druk bezig geweest met vergaderen en onderzoeken hoe Dorpsvereniging Smilde eruit
moest zien en wat daarvoor allemaal geregeld moest worden. Dit resulteerde tot een gezellige en gedreven team en uiteindelijk een succesvolle vereniging. Helaas kwam corona al gauw om de hoek kijken en moesten wij creatief omgaan met de activiteiten die wij het afgelopen jaar hebben georganiseerd. Onderstaand geeft de activiteiten weer die we als Dorpsvereniging georganiseerd hebben. Aangezien ons eerste activiteit plaatsvond in jaar 2020 hebben wij 2019 en 2020 samengevoegd in het jaarverslag.

de activiteiten:

28 februari 2020 VrijdagSmildeBorrel

Onze eerste activiteit was een borrel, in de blokhut van de ijsvereniging, om elkaar wat beter te leren kennen. Alle Smildegers waren hiervoor uitgenodigd en als eerste activiteit kwamen er maar liefst 100 mensen op af die wel zin hadden in een Vrijdag Smilde Borrel. Het was een erg geslaagde eerste activiteit en de bedoeling is om dit vaker te gaan organiseren.

12 april 2020 Filippini puzzel
Corona heeft de Dorpsvereniging niet uit het veld laten slaan. Dus rondom de paasdagen en in de lente hebben wij een puzzel gemaakt. Hierbij hebben wij foto’s gemaakt van typische Smildegerse kenmerken en zijn er vragen bedacht waarbij de antwoorden op de vragen
ingevuld moesten worden in de filippini puzzel. Uit de puzzel kwam uiteindelijk de zin: ‘denk aan je naaste’. Er waren 3 winnaars die een mandje met streekproducten hebben gekregen.
Veel mensen hebben het geprobeerd, maar de puzzel bleek toch best lastig te zijn.

21 mei 2020 Bliefthuusquiz

Op Hemelvaartsdag hebben wij een online quiz georganiseerd. Smildegers konden hier
thuis aan mee doen via onze Facebookpagina. Wij waren op dat moment live op FB om de quiz te organiseren, de deelnemers konden thuis vanaf hun bank meedoen. In totaal waren er 5 verschillende rondes met elk 10 vragen. Al met al waren er ongeveer 30 kijkers en is het beste team uitgeroepen tot winnaar van de quiz. Een groot succes met veel positieve reacties.

3 juli 2020 Bliefthuusquiz 2.0!

Na de vele positieve reacties op de vorige editie en Corona die nog steeds onder ons was, hebben we besloten om een Bliefthuusquiz 2.0! te organiseren. In deze editie was het ook mogelijk om hapjes te bestellen die we bij de mensen thuis hebben bezorgd. Er waren ongeveer 40 kijkers en er waren dit keer 2 winnaars. Het was weer een succes!

23 augustus Terrasfestival Smilde

Tegen het einde van de zomervakantie lieten de versoepelde Corona maatregelen het toe om een terrasfestival met bingo te organiseren. Deze activiteit vond plaats bij het Dorpshuis aan de Elzenlaan op het pleintje buiten. Onder het genot van lekkere hapjes en drankjes werd er fanatiek gebingood. Er waren ontzettend veel cadeaus ter beschikking gesteld door de plaatselijke ondernemers. De cadeaus zijn door de vele winnaars tevreden mee naar huis genomen. Om aan deze activiteit deel te kunnen nemen moesten de mensen zich van tevoren aanmelden. Al met al zaten wij ongeveer op 80 man die hier
een gezellige middag/avond hebben gehad. Het was een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar.

5 december Flits bezoek Pieten

Voor de kleinste Smildegers hadden we een leuke activiteit bedacht op de dag van Sinterklaas. Wij waren met zeven Pieten die bij de kindertjes thuis zijn gekomen voor een (raam)bezoek. We hadden een leuke tekening bij ons en wat lekkers. Ze konden zich van tevoren opgeven. In totaal waren er 17 adressen waar wij als Pieten langs mochten komen. Ook dit was een erg leuke activiteit!